“איך מארגנים ומפיקים בת מצווש לפנים?”

By 14 בJanuary 2015 מאמרים No Comments

בתור אחד שמופיע באירועי בת מצווה ובר מצווה כבר למעלה מעשור, אני חושב שספגתי כמה תובנות מהפקת אירועים שכאלה, ואשמח לחלוק אותן איתכם ההורים. חינם אין כסף.
אומר רק ברישא של  דבריי, שאת כל המאמר אכתוב בלשון נקבה המיועד לבת מצווה, אך כל הדברים שאומר, תופסים גם באירועי בר מצווה. הרשו לי ראשית לברך אתכם ההורים, לקראת חגיגת בת המצווה של ביתכם היקירה והאהובה, או כפי שמכונה בשנים האחרונות בפי הנוער – “בת מצווש”.

  1. נתחיל קודם כל בבדיקה של מה הילדה בכלל רוצה בבת המצווה שלה. איך היא רוצה לחגוג אותו. האם היא רוצה להזמין את כל ילדיי הכיתה שלה או שרק את החברות הקרובות? איך זה מקובל אצל שאר חברותיה לכיתה? אני יודע שהורים רבים לא מתחשבים כלל ברצון הילד, וכל המסיבה והקרנבל נועדו בעצם עבורם ועבור המשפחה שלהם, ועל כך צר לי. כי אני לא בגישה הזאת בכלל. לעיתים הדבר יכול להיות מנוגד כלל ועיקר לרצון הילד, מטעמים של ביישנות, סגירות או כל דבר אחר, והפקת אירוע גרנדיוזי ומושקע יכול להוות עבורו טראומה לכל החיים. תאמינו לי…
  2. לאחר שסיכמנו עם הילדה מה היא רוצה, אם זה רק אירוע כיתתי מצומצם או אירוע משפחתי גדול באולם הכולל משפחה וילדיי הכיתה (יש גם משהו באמצע כמובן), נשב לתכנן את המסגרת התקציבית שלנו. עד כמה אנחנו מוכנים להוציא עבור הפקה שכזו. יש לקחת סטיות תקן של חריגות ב 10% לכאן או לכאן. חשוב מאוד לקבוע מסגרת תקציבית מאחר והפקת אירועים כאלה יכולה להיות לעיתים גם בור ללא תחתית. ותאמינו לי גם כאן…
  3. השלב הבא הוא לבחור את המקום לאירוע. יש משפחות בעלות בית פרטי עם חצר ענקית יפה ומטופחת, הבחורות לקיים את אירוע הבת המצווה אצלן בחצר ובצדק. במידה ומספר המוזמנים הוא יחסית מצומצם ופחות מכ- 100 איש. משפחות שלא בורכו בבית פרטי עם חצר, מקיימות את האירוע במסעדת בוטיק קטנה ואיכותית, במידה והאירוע הוא יחסית אינטימי וקטן, או באולם אירועים מקצועי וגדול, במידה ויש להן כ- 150 עד 300 אורחים.

מה שלא החלטתם – אם זה חדר VIP במסעדה קטנה או בינונית או אולם אירועים גדול, או בית מלון – תמיד מומלץ לגשת פיסית למקום בזמן אירוע אמיתי ולחוות אותו בלייב מה שניקרא. ככה תקבלו תמונה הכי אמיתית של המקום, תרגישו את האנרגיות שלו ותוכלו להחליט האם זה המקום בשבילכם. תבקשו כמובן גם לטעום את האוכל המוגש באותו מקום. תבדקו שיש בו גם אוכל המתאים לילדים, שכן הם לא אוכלים בד”כ את אותו האוכל של המבוגרים…

  1. אילו עוד דברים הם בבחינת “מאסט” בהפקת אירוע בת מצווה? אז דיברנו על בחירת מקום, בחירת אוכל, נשאר כעת רק צלם מקצועי ומוסיקת רקע. צלם הוא דבר בגדר חובה כמובן באירוע שכזה. בד”כ הצלם שתשכרו את שירותיו, בנוסף לכך שיצלם בזמן האירוע עצמו, יערוך תמונות סטודיו מקצועיות לילדה עוד בטרם האירוע הגדול, וגם יכין לה מעין “בוק”, אלבום תמונות שלה ובו מקום לכתיבת ברכות, הקדשות וזיכרונות של כל האורחים בזמן האירוע. עוד דבר שנוהגים בד”כ צלמים להכין לאירוע שכזה הוא מצגת מקצועית של הילדה, שתוקרן במהלך האירוע. דרך אגב, אם לא לקחתם צלם מקצועי או מכל סיבה אחרת, גם אתם יכולים להכין לבד את המצגת הזו ב”פאוור פוינט”. רק תדאגו (מניסיון) שהיא לא תעלה על 5-6 דקות, כי אחרת היא מעייפת נורא ומשעממת את האורחים לא משנה כמה חמודה הילדה שלכם…
  2. לגבי מוסיקת רקע – כן די.ג’י או לא די.ג’י? אז כאן זה מאוד תלוי האופי האירוע שלכם. מהניסיון שלי אני יכול לומר, שברוב אם לא בכל אירועי בת המצווה שנכחתי בהן, שיתקיימו באולם אירועים גדול ואפילו בינוני, היה די.ג’י וטוב שכך. באירועים כאלה שיש בד”כ הרבה אורחים מצופה שיהיה די.גי שירקיד את האורחים בין המנות. אחרת האירוע באמת יראה אפור ומשעמם, מה גם שצריך באמת לשמוח ולרקוד! לעומת זאת, באירועי בת מצווה קטנים יותר ובוטיקים כאלה, המתקיימים במסעדות בוטיק, בד”כ לא מקובל להזמין די.ג’י, כי אנשים לא ירקדו. זה לרוב יותר אירוע משפחתי מצומצם עם כמה חברות של הילדה. אבל מה שכן, גם כאן כדאי מאוד לדאוג שתהייה מוסיקת רקע נעימה ברקע. לעיתים המסעדה תספק לכם את זה, ואם לא, אז אולי אחד מהאמנים האורחים שתזמינו יספק לכם את זה ללא תוספת תשלום (כפי שאני נוהג לעשות אגב), ואם לא – תדאגו לזה בעצמכם. ממש לא מסובך.
  3. כדי שהאירוע באמת יוכל להיות מוכרז כ”בת מצווש”, אנחנו חייבים להוסיף עוד לפחות אטרקציה אחת לאורחים שלנו אם לא שתיים. אז מה כדאי? להלן מספר הצעות של ספקי אטרקציות באירועים שכאלה שיפיגו את השעמום של האורחים שלכם ואף יבדרו אותם:
    • אמן חושים וטלפתיה – הוא דבר חזק מאוד שרץ כבר יותר מעשור באירועי בת מצווה ובר מצווה. משום שאמן כזה מצליח בד”כ (אם הוא טוב כמובן) לרתק ולבדר גם את הצעירים וגם את המבוגרים / טוב גם לקבלת הפנים וגם למופע המרכזי של הערב.
    • להקת רקדנים מקצועית / טוב למופע המרכזי של הערב.
    • להקת זמרים מקצועית (זמר מזרחי כלשהו או חווה אלברשטיין) / טוב למופע המרכזי של הערב.
    • מעגל מתופפים – שעושים בד”כ גם כניסה דרמטית לילד לאולם עם תופים ושופרות / טוב לכניסה של הילד ולריקודים.
    • בר ממתקים לילדים / טוב לקבלת הפנים.
    • די.ג’י (שכבר הזכרנו) / טוב גם לקבלת הפנים וגם למופע המרכזי של הערב.
    • משחקי ווידאו ואקס בוקס אינטראקטיביים לילדים – גם כן דבר שהולך מאוד חזק באירועי בת מצווה ובר מצווה / טוב לקבלת הפנים.
    • צלם מגנטים / טוב גם לקבלת הפנים וגם לריקודים.
    • קריקטוריסט / טוב לקבלת הפנים.

בשורה התחתונה של נושא זה אני רוצה להדגיש שני דברים חשובים: אחד – זה להיזהר לא להעמיס יותר מידיי אטרקציות על האירוע. שכן תמיד זה ייצא בסוף עמוס, לא רגוע, ומצועצע. ויש להיזהר מכך מאוד. ההמלצה שלי היא בין 1-3 אטרקציות לאירוע. לא יותר. והשני – הוא תמיד לנסות להסתמך על המלצות של חברים ובני משפחה בבחירת כל הספקים שלכם. אם זה אולם, צלם, די.ג’י וכל אמן אטרקציה כלשהו.

  1. לסיום אתן כאן את ההמלצה שלי ללו”ז המושלם של אירוע בת מצווה או בר מצווה. שכן אל תשאירו זאת לרגע האחרון או ליד המקרה, או תאמרו “נזרום כבר באירוע”… לא ולא. תכננו את הלו”ז שלכם בקפידה כך שהוא ייצא הכי טוב ומושלם וכולם ייהנו ובמיוחד חתן או כלת האירוע. ההמלצה שאתן כאן מתייחסת לאירוע באולם עם כמות מכובדת של אורחים:
  • 20:00 – 21:15 לערך – קבלת פנים (עם נשנושים בכניסה).
  • 21:15 לערך כניסת הילד לאולם בליווי מוסיקת די.ג’י או כל דבר אחר (יש ילדים שדופקים גם שיר או ריקוד בכניסה) + הברכה של הילד לאורחים + כל שאר הברכות שתכננתם (הורים, סבים סבתות וכו’).
  • 21:30 לערך – הקרנת המצגת של הילד על המסך לכל האורחים.
  • 21:40 לערך – הדי.ג’י מרקיד את האורחים למשך כ- 10 דקות.
  • 21:50 לערך – מוגשת המנה הראשונה לשולחנות.
  • 22:15 לערך – מתחיל המופע המרכזי של הערב (אטרקציה כלשהי שהזמנתם שתהייה מסמר הערב, אמן חושים וטלפתיה או כל דבר אחר).
  • 22:45 לערך – מוגשת המנה העיקרית לאורחים.
  • 23:15 לערך – הדי.ג’י שוב מרקיד את האורחים, הפעם למשך כחצי שעה.
  • 23:30 לערך – הקינוחים מוגשים כבר לשולחנות.
  • 00:00 לערך – כולם כבר הולכים הביתה. לילה טוב. ואתם סופרים את הצ’יקים.

מאחל לכם את הבת מצווה או הבר מצווה הכי מדהימים ומושלמים שיכולים להיות לכם! באהבה, ממני גיא ברכה.

Leave a Reply

call now